Værstasjonen

Av og til får vi besøk av en merkelig kar som heter Ture Bomann. Han er en svensk flyktning. Ture er forferdelig gammel, –sikkert minst hundrevis av år.
Gamlingen er fryktelig til å skryte, og i dag kom han med en værstasjon han hadde laget, med seg sjøl som modell. Han kaller det «langtissvarsel«.

Ture sier at «tassen» hans går opp i fint vær, og detter ned når det blir ruskevær. Han påstår at han har «to«, men den andre og lengste, er bare til finbruk.
«Reservetassen» viser han ikke bort til utenforstående, så den har vi ikke sett.

Menneskekattpappaen vår har i dag hengt opp værstasjonen. Lurer på om han kan lage en «værhårstasjon» til oss kattene? Den hadde blitt mye kulere. Er sikker på at han hadde greid det. Menneskepappaen vår liker å spikke. Tenk dere en pus hvor værhårene reiser seg i finvær, og henger når det er regn!

Tror jeg reiser bort til menneskepappaen vår og gjør meg litt til. Han er så blauthjerta at det ikke skulle bli noe problem å få overtalt ham med de sørgmodige øynene jeg kan sette opp! 😉

Hilsen Mjå.

3 thoughts on “Værstasjonen

  1. Kjære isak og Mjå. Først må jeg si, – jeg blir så utrolig varm i hjertet mitt når jeg ser bildet av dere to. Helt nydelig er dere.
    Ture er seg seg lik. Han setter ikke sitt lys under en skjeppe. Ikke noe annet heller. Den langtissestasjonen var helt genial. Jeg ler så jeg holder på å falle av stolen.
    Milde tid så jeg misunner dere den værstasjonen, den hadde jo passet ypperlig her hos meg en enslig gammel dame, hahahaha. Synes jeg ser ansiktet på de pertentlige vennene mine.
    Hils til matfar som er så flink. Og en varm hilsen til matmor for henne er jeg veldig glad i.
    Klem til dere alle.

    • Heiiiii Ragnhild, med de fine vofsene

      Tusen takk for at du synes vi er fine, matfar og matmor sier det også, men vi selv har ennå ikke fått et speil så vi kan se oss i, det må vi nok gjøre noe med 🙂

      Ture er en artigkar, han har så mye rart føre, og da han ville ha sin egen værstasjon så måtte matfar bare sette igang vet du. Og så laget han en slik stor, ja, du vet, den der gleder vi oss til å følge med på både “oppoverturer” og “nedoverturer”. Matmormamma rister på hodet, men jeg ser at hun gliser og rister av latter når hun står der og ser på “vidunderet”!

      Du kunne ønske deg en slik sier du, ja, det skjønner jeg så vel, fordi den er staselig. Matfarpappa er veldig flink syns vi alle her i skauen, men han selv sier ikke så mye, han har vanskeligheter med å ta imot skryt, han liker det nok tror jeg, men det som han synes er gildest er å lage slike finurligheter Vi skal hilse tilbake til deg og vofsene og Børge og matmamma sier at hun også er veldig glad i deg 🙂

      Koser fra Mjå og Isak 🙂

  2. Tilbaketråkk: Vi har fått vår egen Værhårsstasjon! | Kattslarv

Legg igjen en kommentar

