Mossa’s gartnerier

Her om dagen skulle mannemennesket plante noe han kaller sukkererter, høres (definitivt) ut som noe jeg ikke liker, men disse mennesketjenerne våre nekter jo å starte avl av mus, fugl og vånd, så da får de nå bare sitter der å ete dette kaninforet sitt!

Han, altså menneskemannen, hadde på forhånd satt opp noe greier som så ut om et slikt apparat de bruker i turn hvor de svinger og snurrer rundt i, ja, ja, enhver sin lyst!

Jeg måtte i alle fall trå til med hjelp fordi jeg så jo at dette kom til å bli altfor komplisert for et stakkars individ på bare to bein. Ta dette med å kunne gå på alle fire for eksempel… Det tok meg en stund å lære ham, men til slutt begynte tjeneren min å få teket på det hele….

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Her er turnapparatet som sukkerertene skal slynge seg i gjennom sommeren.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Se der ja, etter et par timer med meg som «coach», ser dere her resultatet: Et menneske som går på fire bein..nesten!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

«Huff, nå har han glemt hva jeg sa igjen, jeg må nok «trø» til her med en hjelpende hå.. ehh, labb.»

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

«Skjær hull i plastikken…

Pass på halen min!!!»

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

«Så skal planten nedi jorda..forsiktig, sa jeg jo!»

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

«Pakk dyna, ehh jorda godt rundt planten, men ikke for hardt., den må jo få puste.»

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

«Til slutt danderer du «antennene» på sukkererta-berta rundt den der tråden du surret så mye med forrige dagen…» Voila! Ferdig med den planten, nå er det bare noen og førti igjen..tror jeg.»

«Og når du kommer ut av tellinga på hvor mange planter du har fått i jorda, teller du bare antall plastbeger som er brukt…»

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

«Jeg observerer ved sidelinjen…»

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

                                      «Her blir jeg nok sittende utover kvelden, han kom nettopp ut av tellinga…igjen!»

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

«Og så: Finalen. Strø middel mot brunsnegler, ellers kan du se veldig langt etter de der ertene dine…»

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ha en fortsatt God Sommer.

Hilsen Mossa.

4 thoughts on “Mossa’s gartnerier

  1. hej hej nå er det jammen sant lenge siden vi har vært inne på jeres side. men må si dere har da hatt labbene i sving det kan vi da lese, så flinke dere er også som lærer disse menneskene og gå på alle fire , stakkars dig må si du har tolmodighet hi hi;-)
    og når vi leste att de har laget slig turn aperat vi trudd det var til dig og dine, men til erter…. erter er det spiselig mon tro? kitovoffs sier att spiser en slik så begynner en og erter hverandre, ikke vet vi puser det aldri smakt det vi.
    våres mammse lo og sukket henført da hun såg billedet af dig der di sitter/ligger på baken, det gikk rett i hjerterota hennes det 🙂
    artig og komme innom og lese igjen hvad i har gjort, vi høres igjen og god weekend:-)
    flekkfiamjau,streifimjau og kitovoffs.

    • Hei og hå på dere, så koselig atte dere kommer på besøk til oss 🙂

      Ja, vi synes i alle fall at vi er ordentlig flinke til å lære opp disse mennesketjenerne våre, det er i grunnen veldig greit å ha noen til å åpne dørene for oss når vi skal ut og inn, for eksempel. Du vet, vi katter kan da ikke åpne slikt selv, det er under vår verdighet. 😀

      Jeg vet ikke helt om de der ertene kan spises, men det jeg vet er at når disse menneskene våre spiser slikt så fiser de noe så inderlig, phewwww! Jeg tror vi skal holde oss unna slikt grønnfor jeg 😀

      Men jeg ser at det står at dere er i sorg, ble lei meg jeg nå, og så ser jeg ikke navnet til Harepus heller 😦 Vi tenker i alle fall på dere og sender dere alle gode tanker.

      Ha en kjempefin weekend dere også og mange pusekoser sendes herfra til dere alle 🙂

  2. Jammen godt disse menneskedyra har dere til å passe på. Jeg måtte jo le litt av bildene, men jeg ser jo tydelig at din innsats ikke er til å kimse av!

    Håper dere puser får tid til å slappe av litt i varmen, og at menneskedyra ikke trenger konstant tilsyn.

    Klem

    • Hei på deg Carina Josefine 🙂

      Disse menneskedyra hadde jo aldri klart seg ute at vi veileder dem, og de er stadig til opplæring 😀

      Vi er så slitne etter at vi hele tiden må gå og passe på dem vet du, men vi får da noen pustepauser innimellom 🙂

      Klem og pusekoser fra oss alle her 🙂

Legg igjen en kommentar

